Wednesday, June 18, 2008

Padang Besar, Perlis

Semekom....baru2 nie aku p padang besar perlis bersama rose,mak rose, dayah, mak aku n aku la..kami p pada 16/6/08 yang mana aku amik cuti semata2 rose balik kampung...lagi pun kami dah rancang nak p sana sbb nak beli brg2 kawin kat sana..nak kata murah tu blh la tapi nak kata mahal mmg mahal kalau tgk harga..bila pandai berckp n pandai tawar menawar mmg dapat murah...daripada Rm70 pun blh turun samapi separuh harga tapi kena pandai tawar n beli la byk2 baru diorang untung..tapi aku nasihatkan kwn2 yang nak p sana blhla pergi pada waktu tak cuti umum...jumaat sbtu n ahad tak payahla ek...buang duit jer...sbb harga susah tawar disebabkan ramai org pegi time tu...kalau ari bekerja ni tak ramai yang pergi sampai harga turun merudum....bila time cuti diorang lepak jer kat kedai sbb dah tau mesti ada pelanggan yang datang ke kedai diorang tapi bila time tak cuti umum mmg diorang siap panggil2 n lawan turun harga...so saper2 nak kawen blh la beli brg2 kat sana pada ari bukan cuti umum...byk barang2 kat sana...ala brg macam pasar jln TAR gak tapi dia kompleks...lagi satu, kalau nak beli brg2 belilah kat kwsn luar komplek sbb murah sikit berbanding dlm...k...gambaq komplek tu ta amik la plak...nanti aku carikan k...

No comments: