Thursday, September 3, 2009

Part 1 : Berbuka bersama rakan-rakan di Changlun

Assalamualaikum...wah seronok rasanya kita berpuasa skang nie ek...dah masuk 12 hari dah..mlm nie hari yang ke-13...semoga puasa kita diterima oleh-NYA...Amin...

Auni sedang beradu

Apa yang diceritakan kat sini...hari ahad lepas 30 Aug 2009 kwn2 aku berbuka di rumah aku di changlun...ramai yang datang..ala sahabat baik aku jugak...C-jan mai dgn cik lyna, zul, nabil mai dgn rina n lastly faizal dgn su n ilham (anak faizal)...kul 445 nabil sampai umah aku dgn rina..pastu dia nak p UUM sat..hantaq McD kat awek kot...wakakak..nabil ada awek...syok la Pak Ya pas nie...(gosip2)...rina masuk n melayan anak aku si Auni tu la...heheh dok sat faizal samapi dgn isteri kesayangan dia la si Su tu n dgn anak depa sekali Si Ilham tembam...hehehpastu Zul dtg jer aku,faizal n nabil nak kereta dia p beli juadah kat bazar ramadhan Changlun...dah abih beli bawak la balik...dok sat cjan mai dgn lina....bawak ayam panggang lagi...rina bawak laksa yang mak dia buat heheheh...buakn dia buat...wkakakak..jgn mrh ek..

Makan pisang...dari kiri zul, lyna dan rina

dah tiba waktu berbuka masing makan pakat mkn layan diri jer...samapi lyna kata ish2 nak mkn sat2 berdiri, sat2 duduk plak...hehehhe..."awat la hang tak amik pinggan buh semua sekali...kata layan diri...' hang nak dok sambil mkn ka..tonggeng ka..ikut suka hang...wakakka...yang si Auni dah tdo...si Ilham baru nak tdo..pastu tak tdo2...dah abis berbuka masing2 solat..aku siap mandi...maklum la uamh aku...hehehe...pastu lepak2 kerjap...tgk bola...merapu2..gelak2...certia ttg masa dulu...Auni pun dah terjaga...sambil mkn pisang,dadih (mak mertua faizal buat-made in Kulim)....pastu faizal nak balik...sbb ilham dah start buat perangai...then nabil n rina plak..tapi sempat la aku n faizal pow rina suh bagi duit raya kat anak kami...dpt RM20...wakakak(siap bgtau lagi dlm blog)....sbb rina tak dpt cuti raya..dia raya kat KL..dlm office Ambank..wakakka..

Makan pisang lagi...dari kiri faizal,nabil n c-jan

dah kenyang...ngantul la tu....hehehe

last sekali baru la siZul n cijan n lyna balik..dah puas main dgn anak aku depa pun blah...tinggai aku n anak aku n isteri aku...pepun tq ya semua sbb sebelum balik basuh pinggan dulu...tq sgt2...
nanti kita buat lagi k..

rina with Ilham

p/s:bila zul nak belanja???bila nabil n rina nak kawen??wakakaa.........

5 comments:

ctrs said...

Bila nak ajak saya buka posa. Rupanya rina n nabil masih solo.

Kim salam kat rina, tanya dia takkan dah lupa jalan mai umah saya. Hari tu saya cal dia ( 2 thn lepas kut ) dia kata duduk dekat setiawangsa. dekat sekolah saya ja.
Masa tu dia ada pak we.. ingatkan dah setle.

Nabil.. tu dok atas darat lagi ka. Tanya dia ingat dak masa tktn satu dulu tiap2 kali waktu bm kena keluag kelas pi pinjam buku teks.

Anak faizal tak macam muka dia pun. macam mak dia kut.

Alang2 nak ajak kawan buka posa kat rumah, masak la... takat makan beli kat bazar tarak pa pa la.

Awat duduk di changlun ka?
Pasai pa jauh sangat. ngajag kat Tanah Merah. Bini keja sana kut...
Apa kurangnya tanah merah.. atau nama glamornya Bandar Darul Aman.

rynne said...

wasalam (jawab salam cikgu).. rindu la kat cikgu... saya dah tak dok setiwangsa lagi.. dah pindah pi pandan indah.. pasal jodoh tak tau nak cakap apa.. mak saya dah berbuih2 mulut dok tanya.. tapi nak buat mcm mana tak sampai seru lagi kot..

Apit aku tgk gambar aku ngan si Ilham tu comey la.. wakakaka

Kawan-kawan,
nnt bulan sepuluh aku balik kedah, nnt kita wat makan2 lagi yerk.. kat umah aku lak.. yang pasti makanan mak aku yang masak.. hehehe

apiskedah said...

cikgu....saya akan jwb satu per satu perenggan k...

1 - bila cikgu balik sini la saya akan ajak buka posa k...tapi cikgu yang masak...hwehehhehe

2 - ryna dah jwb sendiri..

3 - nanti saya tanya nabil...cikgu balik sini start bila n sampai bila...nanti kami try set nak p umah cikgu plak..k..bgtau awai2 skit..

4 - anak faizal mmg ikut wajah mak dia...yang ikut faizal perut ja...heheheh (boroi)...

5 - tak sempat cikgu saya nak masak hari tu...hari kami buat tu hari ahad..saya baru balik changlun hari sebelum tu..kan bini saya berpantang di pendang...so tak sempat..umah tunggang langgang tinggai 2 bulan..saya kat uamh start bulan 3 tahun nie..

6 - saya dok changlun sbb isteri saya kerja Peg Tadbir kat UniMAP (universiti Mlaysia perlis)dekat pauh, perlis..dekat dgn schanglun..biaq la saya jauh..sayang bini...hehhehe

sue said...

wohoooo...
nak sangat fzal baca komen apit yg no 4 tu.. tlg3333.. suh dia baca... muahahhaa..

rina.. gmbr ilham ngn rina mmg tomeyy.. tp rina plak x pandang camera..

apiskedah said...

hehehhe....aku sokong sue..sok hang bgtau kat faizal...wakakka