Monday, October 12, 2009

Auni tak sihat dah seminggu

Assalamualaikum...salam sejahtera kpd bukan beragama islam...hehe...minggu lepas anakku Auni demam n selsema serta batuk berkahak...tak lega2 samapi ari nie...dia tak merenget...relex jer..malam baru start...biasa la budak2..org kata..aku yang tak biasa nie gabra jugak dgn masalah2 nie...dah la first time...silap aku jugak..malam sebelum dia selsema tu kipas angin menghala ke arah dia..sepatutnya kearah aku or isteri aku..dah tu kenala selsema...pastu melarat sampai ke batuk...n then demam pulak...aku tak bawak p klinik pon sbb sok tu dia dah ok..pastu tetiba ari sbtu baru nie dia menangis dari subuh smapi ke 830 pg..aku tepon mak aku tanya pasai apa..mak aku kata dia kena apa2 kot....tapi aku terus call mazrul Auto KKBD...dia ckp anak aku kembung perut..pastu dia suh urut betis anak aku...tgk2 terus dia..aku dgn wife dah cuak giler.....TQ Mazrul Nizam Mustafa KKBD....


Semalam Auni kena p klinik Mahsuri(klinik pakar kanak2 n perbidanan)...bini aku ckp Auni kena sedut kahak..byk plak tu...aku sedut guna mulut tak boleh so Dr ckp kena pakai mesin sbb kahak Auni berketul2 bukan cair...bila dah masukkan tiub melalui idung, paham2 la...ngangis dari awai smapi umah....perh....aku yang kerja terpaksa balik tgk Auni..nasib baik dekat..sampai jer umah bini aku ckp dia baru stop menangis n baru tdo...sian kat Auni...dah la ubat tu pahit kan..kena mkn pulak...menangis lagi...emmmm....nak buat mcm mana..kalau tak mkn ubat tak akan lega..kalau mkn tak sedap pulak...apa2 Auni n Mama kita semua kena lalui kehidupan yang telah di rancang oleh-NYA...

p/s: kpd Auni - dulu Abah n Mama pun kecik2 kena mkn ubat, tok la cerita...dan kepada Mama - dulu mak n abah jaga mama mcm nie la...so kita kena terima seadanya k...kita pulak kena laluinya..sabar yer sayang

No comments: