Sunday, August 16, 2009

Kenduri Aqiqah Auni Batrisyia Binti Mohamad Hafiz

Assalamualaikum...semalam 15 Aug 2009 genap usia Auni 32 hari...aku buat majlis aqiqah seekor kambing...tak ramai yang aku panggil sbb aqiqah nie di buat di rumah mertua aku jer...so geng2 bini aku yang patut dtg...kwn2 aku yang rapat aku jemput jugak mcm geng burung hantu (c-jan,zul yang dtg...nabil p KL..geng2 kuala kedah tak mai pun)..geng opis kak ros n irwan serta mak kak rose ja...aku tak panggil reramai sbb niat seekor kambing jer...alhmdulillah majlis berjalan dgn baik sekali atas bantuan org kg kilang kecik n sanak saudara mak n abah mertuaku...

Auni Pakai Baju Baru....(Aunty Ainul n Uncel Din kasi)

Tgh minum susu...org sibuk buat kerja dia boleh relax minum susu lagik...

Suasana Dapur Rumah Mertuaku..

Geng2 lelaki sedang melapah kambing biri2 berbulu hitam

Rusuk Kambing

Time sembelih kambingpagi kul 715...pakcik tu ckp nak sembelih kul 730am..tau2 dia sampai kul 7..aku dok mamai lagi terus basuh muka n terus p cari port tmpt nak sembelih...aku,abah n adik ipar lelaki aku yang pegang..org kampung tak dtg lagi...tuan haji yang sembelih tu nak ke tmpt lain pulak pas sembelih kambing aku tu....apa lagi...time nak ikat kambing tu...boleh pulak dia langgar aku celah2 kang-kang....nasib baik pakai kain pelekat..so tersangkutla si kambing tu...hehehe...

Nampak Tak Auni n Mama

Tok2 sedara rose

Ramainyerrrrr

Pas dah kambing tu berbaring n bersedia nak disembelih aku terus cepat niat " Kambing ini aku jadikan aqiqah utk anak perempuan aku Auni Batrisyia Binti Mohamad Hafiz kerana Allah Ta'ala"...

bila dah abih sembelih baru la kwn2 abah dtg membantu utk melapah daging kambing..aku tgk jer n tlg kemas2 rumah bagi cantik...adik ipar aku yang lagi dua tak balik...shime kat UPSI n sorg lagi Dayah kat PTSS perlis...emmmm..penat la aku, faiz, isteriku (ros) n pikah mengemas...penat la kenduri..nanti kalau adik2 aku nak kawen aku nak semua depa tu buat katering...tak la penat badan...heheheh....

pepun majlis berjalan dgn baik sekali...best jugak kdg2 buat kenduri nie...ramai kwn2 n sanak saudara dtg...heheh..auni pun dah besaq...perut aku pulak makin membesaq...semuanya membesar...heheh...wassalam...

2 comments:

AmyNa said...

ada jugak lawak hang na..baguihh3x. itu la kelebihan pakai kain pelekat...keh keh keh !!

mhafizrahim said...

biasala kenangan...