Tuesday, March 2, 2010

Surat Pengesahan Jawatan Kerajaan

Alhamdulillah sukur kehadrat illahi kerana telah menambah rezekiku ini...mai aku cerita kat kawan2...awai bulan 2 hari tu aku telah mendapat surat dari kerajaan Malaysia yang menyatakan aku telah disahkan dalam perkhidmatan berkuat kuasa pada 29/5/2009....

skang ni aku tgh tunggu pulak surat pengesahan pencen untuk mengeluarkan duit KWSP aku..syarat nak kuar duit tu kena ada surat pengesahan pencen tu....syarat nak kuar lagi kena 3 tahun berkhidmat dgn gov...boleh dikira dari tarikh lantikan....tarikh lantikan aku start 2-1-2008...jadi 2-1-2011 baru leh kuar...surat pengesahan skim pencen tu selalunya sampai sebulan sebelum 2-1-2011...

skang nie aku nk bgtau apa kelebihan bila dah ada surat pengesahan nie
* boleh buat pinjaman perumahan kerajaan
* boleh sain sijil2 bg yang jawatan Profesional (gred 41 keatas)-tolong org
* mudah buat pinjaman bank
* byk lagi la...korang pikir la sendiri....mmg best kerja kerajaan nie..sbb kerajaan sentiasa
membantu pekerja2nya..tq GOV

p/s : nak beli rumah pulak...kalau ada rezeki nak beli tanah kat Changlun..nak buat rumah..

No comments: