Wednesday, February 10, 2010

Auni Kahak serta Demam Campak

Assalamualikum.....dah semingu lebih auni batuk kahak start 14hb satu hingga 23hb yang mana aku teru bawa auni ke pakar kanak2...nasib baik tunggu tak lama wpun ramai org kat klinik tu...bila Doc tu check kejap jer..pastu bawa auni masukkan gas mencairkan kahak dgn oksigen....sedap jugak rasanya...pastu dah abih buh oksigen aku p amik ubat antibiotik n batu..nak tau berapa kena????rm72 hinggit..per mahal tu..dulu aku pernak amik 3 ubat..nak tau berapa???102 hinggit...tapi tak pa..demi anakku tersayang..kan kan kan....alhamdulillah bila kena ubat Dr. Yeoh tu terus lega..mujarab jugak kalau mahai2 nie kan....

Gambar atas Auni di klinik Pakar (Batuk Berkahak)
Gambar Bawah Auni kena Campak

Last week Auni tak moh tidor...badan panas2...aku bg ubat demam...pastu dia kebah sat..pastu demam balik..malam2 auni meraung tak moh tido...3 malam berturut aku n rose tak tido nyenyak sbb auni merap kat mak dia saja...so apa lagi masing-masing cuti emergency....2,3,4hb feb 2010 kami cuti...rose 2 n 3 feb..aku 3 n 4 feb...mcm2 ubat aku try..aku tnya kwn2 bagi ubat demamkot dubur la...tapi tak kebah2....panas dah mendadak 40 celcius...aku kira nak bawa p klinik tapi malam demam panas tu jugak kul 4 pagi mak n ayah aku sampi nak temankan rose..sbb rose dah tak boleh tido...waktu siang auni ok sikit...

cukup 5hb hari jumaat rose nak p kerja...pagi tu rose tanya aku...awat kat leher auni ada bintik2..dengan cepatnya aku kata..tah2 campak...terus aku bawa ke rumah pengasuh auni (ibu dia)...kak ani....dia ckp mmg campak...patut la bagi ubat tak lut...demam cmapak tak boleh bagi sebarang ubat, syampo mandi dll..skang nie pun auni belum abuh lagi..tapi bintik2 dah tak nampak dah cuma ada sikit2 jer lagi...Kak ani ckp kena tunggu hilang tul2 baru boleh bedak (guna bedak sejuk n campuran aper2 yang patut-aku tak tau) nak bagi buah penamat kat campak tu....bila campak dah nampak biji2 tu auni dah start nangis lagi n tak berapa nak merengek...skang nie auni dah mcm dulu balik..gelak2...senyum...best sangat...seminggu jugak auni tak gelak n senyum serta auni jugak tak mandi pakai sabun...busuknyer...wakakaka...

pepun ia pengalaman aku n rose sbg bapa n mama baru..emmm...syok jugak bila jd mcm nie...naik bebai (merajuk rose jaga auni)..aku la jadi pemujuk rose...kadang2 aku pulak merajuk dgn auni...pastu rose pujuk..syok la...

P/S: seronok dpt tgk auni kembali seperti biasa...ahahakakak

No comments: