Sunday, August 31, 2008

Rakan-rakanku dah kawin

semekom...ramai rakan2 ...................................................................
seperjuangan ku dah mula kawin....yang terbaru n yang aku p ialah mahmud n pijan tak lupa jugak kwn tunang aku Aton..dari kecik sampai la kita besaq, kita mesti ada perubahan dalam diri...kan kan...bila kita dilahirkan, kita diberi mkn yang cukup...pastu kita p taska sbb nak kenai kawan2 baru or dalam erti kata lain kita dididik utk bergaul...pastu kita p sekolah untuk menjadi manusia yang berguna walaupun UPSR aku tak berguna sbb aku
malas...pastu time tu juga ada yang kita nak start sunat terutamanya time cuti sekolah..meriah beb....ada juga yang buat masa darjah 1, 2 n sebagai nya bergantung pada kita juga tu...kalau kita yakin kita mesti dapat tempuhinya....
pastu kita ke alam remaja...sekolah menengah la....time nie kita dah pandai mulakan bibik2 cinta monyet yang mana ada yang berjaya ke jinjnag pelamin dan ada yang tak berjaya...ada juga yang berjaya PMR n ada yang tak..aku yang tak berjaya tu la...heheheh dapatla sambung Sek Men Teknik Jln Stadium...time nie la baru nak blaja2 internet padahal bdk2 skang siap power lagi...bil nak amik SPM kita uln nak masuk U...n pasai cinta ada
yang sambung dgn yang lain plak ada yang jadi macam aku...ditinggalkan...hahahha...padan muka...
bila dah berjaya SPM aku sambung blajar..masa nie kita dah start berpecah dgn rakan2 sek men,sek rendah....tusyen pun ada gak....hehehe...bila dah masuk U..target nak berjaya tapi bila jmpa rakan2 baru dari segala pelusuk malaysia....aku pun jadi biul....janji masuk U result bergantung pada aku sbb mak n bapak dok jauh....time nie kita kena pandai jaga diri supaya kita tak sesat dgn rakan2 n lupakan tjwb kita sbg pelajar....

pastu bila dah berjaya dapat Diplom smbung plak Ijazah sarjana Muda n ada plak yang sampau master n Phd..aku muda jer..heheheh...pastu terpisah dgn kwn2 se-universiti....pastu masing2 cari kerjaya untuk cari wang supaya dapat balas jasa ibun n ayah....dah dapat kejer, elok kejer dalam setahun or 2tahun kita dah bersedia plak nak kawin...masa kat U sempat cari lagi....kalau jodoh dia akan bersama kita kalau tak jodo mungkin kita akan jmpa masa bekerja nanti...so sabar2 la kwn2..mungkin jodoh anda di tempat kerja...pastu pikir anak..pikir bini...wah...byknyr.....doa la byk2 supaya hidup kita n pasangan kita diberkati...Amin.....

No comments: